BURMISTRZ MIASTA GRYBÓW


Burmistrz Miasta Grybów
mgr Piotr Piechnik

Urząd Miejski w Grybowie
ul. Rynek 12, pok. 7
tel. 18 445 01 40, wew. 31

DYŻURY
w poniedziałki i we wtorki,
godz.: 8:00 - 10:00
W SPRAWACH SKARG I WNIOSKÓW
w poniedziałki,
godz.: 8:00 - 10:00

fot. II Sesja Rady Miejskiej w Grybowie kadencji 2010-2014 - po ślubowaniu
fot. II Sesja Rady Miejskiej w Grybowie kadencji 2010-2014 - po ślubowaniu

KOMPETENCJE I ZADANIA BURMISTRZA MIASTA:

  1. Burmistrz wykonuje uchwały Rady Miejskiej i zadania określone przepisami prawa oraz statutu Miasta.

  2. Do zadań Burmistrza należy w szczególności:

    • Przygotowanie projektów uchwał Rady.
    • Określenie sposobu wykonywania uchwał Rady.
    • Przygotowanie projektu budżetu i przekazanie go wraz z informacją o stanie mienia i objaśnieniami Radzie Miejskiej do 15 listopada roku poprzedzającego rok budżetowy oraz przesłanie do wiadomości regionalnej izbie obrachunkowej.
    • Wykonywanie budżetu.
    • Zatrudnianie i zwalnianie kierowników miejskich jednostek organizacyjnych.
    • Gospodarowanie mieniem komunalnym.
    • Wykonanie zadań zleconych z zakresu administracji rządowej.
    • Udzielanie pełnomocnictwa kierownikom jednostek organizacyjnym Miasta nie posiadających osobowości prawnej, udzielanie zgody na podejmowanie czynności przekraczających zakres pełnomocnictwa.
    • Udzielanie Zastępcy Burmistrza Miasta upoważnienia do składania jednoosobowo oświadczeń woli związanych z prowadzeniem bieżącej działalności Miasta.
    • Czuwanie nad prawidłowym prowadzeniem gospodarki finansowej Miasta.
    • Informowanie mieszkańców Miasta o założeniach projektu budżetu kierunkach polityki społecznej i gospodarczej oraz wykorzystaniu środków budżetowych.
    • Zaciągania zobowiązań do wysokości ustalonej przez Radę Miejską.
    • Przedkładanie Radzie sprawozdań z działalności finansowej Miasta.
    • Wnoszenie, nabywanie i zbywanie udziałów i akcji oraz ustanawianie prawa zastawu wg zasad określonych przez Radę.
    • Zbywanie, nabywanie i wykup obligacji wg ustaleń Rady.
    • Zaciąganie pożyczek krótkoterminowych w wysokości ustalonej przez Radę.
    • Przedkładanie wniosku o zwołanie sesji Rady.
    • Wykonywanie innych czynności na podstawie ustawowego lub wynikającego z uchwały Rady Miejskiej upoważnienia.
    • Ustalanie formy organizacyjnej przetargu i powoływanie komisji przetargowych.
    • Wprowadzanie zmian kwot dotacji przyznanych Miastu i informowanie Rady o wprowadzonych zmianach na najbliższej sesji.
    • Występowanie z wnioskiem o powołanie i odwołanie Skarbnika i Sekretarza Miasta.
    • Kierowanie bieżącymi sprawami Miasta.
    • Reprezentowanie Miasta na zewnątrz.
    • Niezwłoczne ogłaszanie uchwały budżetowej i sprawozdania z jej wykonania.
    • Reprezentowanie Miasta w zgromadzeniach związków międzygminnych.
    • Przedkładanie w ciągu 7 dni uchwał Rady - Wojewodzie, zaś uchwał objętych nadzorem izby obrachunkowej - regionalnej izbie obrachunkowej.
    • Zatrudnianie i zwalnianie pracowników samorządowych.
    • Wykonywanie funkcji kierownika Urzędu Miejskiego.
    • Wykonywanie uprawnień zwierzchnika służbowego w stosunku do pracowników Urzędu Miejskiego.

Powrót do góry